tisdag 15 maj 2012

Noterings bara

Självklart så rullar livet vidare. Det är nu fullt upp (eller full tupp som jag skrev först) med både jobb och hemma jobb. Så det är jobb och jobb som tar all tid.

Egentligen inget som jag har så mycket emot, är skönt att vara sysselsatt. Och för min del är det jättebra för jag behöver inte sitta och bita på naglarna och fundera så mycket. Att hålla sig sysselsätt är skönt. Men bara det inte blir för mycket givetvis. Och att när man får andas ut efter en hård dag, att man inte direkt går och kikar i alla möjliga skrymslen och vrår efter något som man "förtjänar" eller unnar sig för utfört hårt arbete.

Att hålla sig från socker är oxå ett hårt arbete, och riskfyllt som det är så får man inte säga det. Men det är ett arbete som man lär så dras med bra länge.

Jag har ännu inte riktigt hittat en bra känsla eller system för att äta mindre portioner. Även om det är LCHF mat för det mesta. Jag äter bara för mycket, fast jag inte behöver eller egentligen måste. Eller jo, jag måste. Men egentligen måste jag inte.

Jag har ju en bra möjlighet när jag är på jobbet, det jag har i min lunchlåda, det är det jag kan äta. Så varför inte bara ta mindre mat i matlådan? Enkelt eller hur?

Idag är det dock lite i lådan, och det var iofs. en miss. Men jag hoppas och tror att jag klarar mig och att jag inte försöker kompensera när jag kommer hem och äter middag...

Will see...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar