torsdag 3 maj 2012

Förlåt påstridigheten, igen.

Nja, jag känner att jag kanske måste ta och lugna ner mig lite.

Har nu gjort det ännu en gång. Jag procklar på och vill att alla ska se de här videoklippen och sen ska alla vakna upp ur kolhydratsdvalan och bli friska och starka personer. REBORN!! Men, varför då igen?

Jag själv tappar lite fokus när jag ser de här videorna och inläggen och texterna och studierna och allt däremellan.

Jag vill fortfarande hitta den där lösningen. Den där slutgiltiga kunskapen som gör att jag på en kvart blir smal, snygg, stabil, frisk, sund, klok, glad...jaja. Jag kan nog fortsätta hur länge som helst med vad jag önskar. Precis som tidigare vill jag egentligen bara ta ett enda jävla piller och sen är allt klart. Jag letar fortfarande efter den där  förbannade "quick fixen". Jag vill ha RESULTAT NU!!!

Jag blir så upprymd när jag ser och läser saker som låter troligt, klokt, bevisat med otaliga studier, läkare med trovärdiga argument, teoretiska ordtrollare och världsvana kostgurus. Jag vill att dem ska bestämma vad jag ska göra, jag vill att dem ska göra jobbet. Jag vill kunna skylla på dem när jag inte lyckas. Jag vill inte göra jobbet. Jag är ju för halen lat.

Att läsa och inse att jag har ett dåligt förhållande till socker, att jag har ett missbruk. Att jag helt enkelt missbrukar socker. Det är en tillräckligt ny upptäckt för det här året 2012. Att grotta ner mig i medicinska och tekniska termer ger mig bara mer och mer saker att placera i huvudet. Visst kan det vara bra saker och bra kunskap att bära med sig. Men jag har alltid varit en kritiker och allt jag läser och ser vill jag få bekräftat av  minst 10 st andra som har 10 st som bekräftar deras kunskap. Det här gör att jag tillslut har letat kunskap som är bekräftat och erkänt hundra gånger om, men jag måste ändå få det bekräftat. Jag blir ju aldrig klokare, jag blir ju bara mer och mer osäker.

Jag vill bara vara säker. Jag vill känna lugn och säkerhet.

Jag vill förenkla det här, och det är så enkelt: Jag mår bra av att äta mindre socker. Så, klart! :)
Då ska jag försöka äta mindre socker så får vi se om jag mår bättre.

Jag äter mindre socker, och jag mår bättre. Fint! Då ska jag försöka fortsätta att äta mindre socker.

Jag försöker....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar