fredag 4 maj 2012

Middagsresonemang

Dilema, dilema!!

Hur ska det här nu gå?

Jag och sambon blev helt plötsligt bjudna på middag ikväll. Hur fasen ska jag göra!?? Ska jag berätta, men bara lite? Ska jag berätta allt och utsätta min förbannat spröda styrka eller ska jag sätta min styrka på prov och äta kolhydrater, socker och öl? Klarar jag av att svälja ett "nederlag"?

Försöker jag resonera med mig själv här?

Försöker jag rättfärdiga att jag minsann klarar av att äta vad jag vill ikväll och det bara bli ikväll? Och inte i morgon och sen resten av helgen??

Lurar jag mig själv?

Hur viktigt är det här? Jag känner mig inte alls redo att titulera mig officiellt som en sockermissbrukare. Men har jag såpass starka verktyg att jag kan sätta stopp direkt?

Åh, skitjobbigt...

Eller kanske göra mitt yttersta och det räcker? Jag gör vad jag kan helt enkelt...jag tar ett hinder i taget. Varför ska jag nu bestämma hur jag ska göra ikväll? Idiotiskt faktiskt. Varför gå och förbereda sig på något negativt som ändå kanske aldrig inträffar?

Så gör jag! Och vad blir det? Jo jag gör precis det jag vill. Jag gör som jag vill när jag vill. Hur det blir vet jag när jag står inför valet och tar beslutet.

Skönt. Skönt att ha bestämt sig att inte bestämma sig. Feel like a winner!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar