måndag 13 augusti 2012

Kostinsikt

Ny insikt.

Vi hade besök i helgen och blev bjudna på mat. Det här med att bli bjuden på mat skapar en viss utmaning men det brukar inte bli några problem. Det blev det väl inte nu heller men insikten kom ganska omgående.

Eftersom jag försöker att äta LCHF och hålla mig undan socker och kolhydrater så vet jag nu att vegetarian är inget som jag kommer att försöka mig på. Maten smakar inte alls dåligt på något vis, men rent mättnadsmässigt så är inte vegetarisk kost det bästa för mig. I WANT MEET!!!

Efter linsgrytan och några klyftpotatisar så kände jag direkt att magen ville ha mer. Eller om det var magen eller hjärnan det vet jag inte. Men att jag ville ha mer var tydligt. Jag och sambon spekulerade i om vi skulle åka på ICA och köpa mer mat... Det är inte schysst mot våra besökande kockar, de vet vi men maten var god, jättegod, men vi saknade mättnadkänslan.

Så vegetarisk kost får nog höra till sällsyntheterna och kanske blir svårt om LCHF är tankesättet på maten man vill följa.

Känner mig dessutom uppblåst och rund om magen idag. Beror säkerligen på både linsgrytan, klyftpotatisen och kilot av vattenmelon som vi åt framför TV:n...

Nepp. Tillbaka till köttet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar