fredag 10 augusti 2012

Invägningssvammel

Och så var det fredag igen.

Förbannat vad tiden går fort! Även om veckan har känts tung, rejält tung, fram till idag. Kanske beror på att man kommit in i arbetet lite mer, eller att det är väderlek och temperatur ute som liknar oktober...

Men. Jag känner ändå en form av positivitet sprida sig i kroppen. Jag har tagit det lungt med vägningarna av vikten som jag tidigare utförde lite sporadiskt när det kändes som det hade hänt något. Oavsett om det var något positivt eller negativt givetvis. Vilket fick följderna att jag kunde skina som en sol och dagen efter vara som ett åskmoln.
  Sista vägningen så hade jag ett egenvalt uppehåll på 2 veckor och det var nog tur det. På de två veckorna så visade faktiskt vågen att jag hade gått ner, om än väldigt lite. Men ändå en nedgång och det är ju just nu positivt för mitt mentala arbete.
  Var i morse två veckor sedan den vägningen och jag känner att det här är bättre. Det är bättre för mig och mindre stressande och jag släpper faktiskt på kontrollen mer om jag har längre mellan vägningarna. Kanske någon tycker att jag borde ge fan i att väga mig överhuvudtaget men vi ska inte gå in i den diskussionen just nu. Jag väger mig, punkt.

Och vad säger vågen då? Jo den säger att jag tar det lugnt och samtidigt går ner i vikt. Sakta men säkert kanske man kan sticka ut hakan och säga. Det som faktiskt är det lilla "extra" med den här vikten är att när jag kom under 100kg så hade jag snabbt hittat ett litet delmål som jag höll inne lite med för mig själv, bara för att inte sätta för stor press på mig själv. Men jag hoppades att jag skulle kunna komma under 95kg. Och idag så har jag lyckats med det! Jag väger nu 94,8kg. Även om det "bara" är 200gr under 95 kg så är det ändå skönt att se siffrorna på vågen och de visar 94,8. Så jag kan inte annat än att le lite fånigt hela dagen åt det här. :)

Jag ska nu inte sätta upp något nytt viktmål utan jag ska försöka komma in i vardagsrutinen med jobb, kvällar, helger, familjen, renovering, husbestyr, nöje, fritid.....ja det är ju en del rutiner som ska styras upp :)

Men sammanfattningsvis så mår jag bara bra, jag känner mig bra, och jag måste nu låta mig vara nöjd att jag klarat ännu ett viktmål!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar