fredag 28 september 2012

Kill me now!

Allvarligt!?
Jag menar: ALLVARLIGT!!!?

Vad är det för fel på min förbannade arbetsplats?
Vad skiljer denna så fruktansvärt i mina ögon från andras?
Är det kanske såhär på alla andras jobb oxå?
Gör jag en höna av en fjäder?
Är det en storm i ett vattenglas?

VA!!??

Jag menar vad är det med de här förbannade jävla slisksockerhelvetestårtorna!? Min arbetsplats måste ju för  fan vara den mest tårtförbrukande arbetsplatsen i hela jävla EU!? Borde man inte kunna göra en anmälan hos polisen eller nåt? Kan man verkligen få hålla på såhär utan att stå till svars för sina handlingar? Langning av sprit, försäljning av knark, häleri och likande agerande är ju straffbart. Borde det inte vara straffbart att ha tårta var ända jävla fredag? Och två stycken dessutom....

Jag blir så förbannad!!!!

Här försöker man ju tillnycktra från det som jag tror är det vanligaste missbruket av alla kategorier. Och det missbruket som man ständigt måste försöka hantera bland oförstående pulverhjärnor givetvis. Man lever nyktert med våld och vita knogar och man måste ständigt, ständigt vara på sin vakt. Man väljer rätt gång på ICA för att slippa stå och titta på Marabouhyllan, man äter sig kräkmätt på bacon och ägg för att kunna med smulor i skägget bevisa för svärmor att jag är mätt för jag har nytt ätit. Man måste köra via grannkommunen när vinden från Frasses ligger på från fel håll. Man måste lära sig att nynna ringsignalen på mobilen utan att röra på läpparna för att kunna simulera att telefonen ringer när man blir erbjuden en enda lite kaka.
  Men då när garden är nere, man är totalt utpumpad av den dagliga kampen och man glädjer sig åt att få tillbringa några ynkliga minuter med arbetskollegorna i lunchrummet på fikarasten. Nej men då står de där...de två titanerna av tårtor och stirrar på en. "Ät mig!!! ÄT MIG!!!" skriker de åt en.

Ja fi fan. Tisdagen börjar likna skogspromenader och ettans mutiplikationstabell i jämförelse med förbannade naturkatastrofstårtfredagen!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar