fredag 28 september 2012

Morgonpigg?

Och god morgon.

Fredag. Det här sista hindret innan man får andas ut i ledighet. Ska bli skönt.

Var på en dryg timmes volleyboll igår kväll och det går bättre och bättre. Fortfarande lite roligt att upptäcka att jag rör mig smidigare och snabbare än på mycket länge.
  Dock var det lite av en chansning och ett test att kliva upp 05.15 i morse, precis som andra mornar egentligen men denna morgon för att gå till gymmet. NOLL pepp och jag ville verkligen fortsätta sova när väckaren ringde...

Jag förberedde innan jag gick i säng så jag bara skulle behöva blanda en shake och sedan klä på mig så skulle jag vara iväg. En rask 15 minuters promenad och jag står redo bakom skivstängerna 05.45. :)

Tränade i måndags och träningsvärken har suttit i även i morse men klart hanterbart. Jag tog det medvetet lite lugnt i måndags så det inte skulle bli olidligt under veckan. Och volleybollen igår kändes inte av så mycket, lite i axlar och ryggen.
   Ökade tyngden idag och försökte köra i ett lite högre tempo mellan seten. Gick rätt bra tyckte jag ändå. Men peppen och motivationen är inte alls där, än.

Och så en 30 minuters promenad till jobbet.

Trevligt att gå genom torget (om än jättelitet så är det ett torg i stan) och marknadsknallarna har börjat ställa fram sina varor, packar upp och hälsar glatt 06.30 på morgonen :)

Så nu är det en bra dag, vi får se i morgon och i helgen vad kroppen säger men det blir som det blir

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar