måndag 1 oktober 2012

Återigen en återfallsförbrytare

Ja vad ska man säga en dag som denna?

Återfall, snedkliv, syndat...?

Jag gjorde det, jag köpte godis och jag åt.
Så, nu var det sagt.

Tanken satte sig under eftermiddagen och jag la mig ner och lät den ta mig. Jag gjorde inte ens motstånd. Jag försökte inte ens peppa upp mig och ta strid och försöka stå emot. Nej, jag blev ett klart offer över att jag är fast i missbruket och jag bla, bla bla....

Klart besviken idag.

Och klart besviken igår under tiden jag åt. Och om jag då i alla fall kunde ha njutit av det jag åt. Nä, jag ville bara få i mig allt godis så fort som det bara gick för att det skulle vara över desto snabbare. Ville komma förbi mörkret och lägga det bakom mig.

Och idag är en ny dag.
Gårdagen var igår och jag gjorde det. Helt klart. Jag planerade, jag förberedde allt, jag utförde och jag fick ångest. Jepp, en trevlig söndagsväll helt enkelt.

Hycklare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar