lördag 30 juni 2012

Lördag hela veckan! (semester)

Lördag .

Har blivit och kommer självklart fortsätta i slapphetens tecken. Riktigt skönt att bara vara hemma med familjen. Familjen...just nu börjar de ordet att betyda enormt mycket. Love!

Har inte lagt ner så mycket tankar och agerande i kampen mot sockret idag utan levt på som vanligt. Vad nu som är vanligt :)

Frunch vid 12 bestående av knaperstekt bacon, extra fin falukorv, brieost, 2 kokta ägg med rökt lax och löjrom med majonnäs och ett rejält glas med mellanmjölk.

En och annan kopp kaffe har det självklart blivit från vaknandet i morse. Och ett ständigt rännande till kylskåpet och drickande av vatten. Jo, och så en handfull med riktigt goda vindruvor.

Middagen så släppte jag på kraven och det blev ett kärt återseende med en smörstektrostad toast, ICA´s skaldjurssallad och en avokadohalva. Stekt fläskkarre i rejält med smör, grillbeasås och grönsallad. Sen blev det faktiskt en liten öl. Ingen riktig LCHF-middag men jag följer inget slavprogram ( om jag inte måste vill säga, och just nu finns det väldigt lite måsten i min tillvaro)

Kvällen fortsätter med TV-soffan, tinade bär och vaniljvispad vispgrädde. Alltid en höjdare!
Jag och sambon kom fram till att just de här bärkvällarna med vispgrädde bör inte ske 3-5 kvällar i veckan. Det blir liksom inte så speciellt längre om man ska äta flera gånger i veckan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar